dal 7 Novembre 2022 al 30 Giugno 2023

Descrizione del progetto

Through cooperation between schools from Italy and Poland, implementation of the project will contribute to development of IT skills as well as communication skills. Schools participating in the project will introduce the principles of eco-friendly functioning in their premises (waste segregation, energy and water saving, reducing food waste, etc.). Students’ families and entities in the school environment will also be involved. Students and teachers will collaborate to develop a set of CLIL-based worksheets on sustainability to work on during geography, chemistry or biology lessons.

Attraverso la cooperazione tra scuole italiane e polacche, l’attuazione del progetto contribuirà allo sviluppo delle competenze informatiche e comunicative. Le scuole che partecipano al progetto introdurranno i principi del funzionamento eco-compatibile nelle loro sedi (separazione dei rifiuti, risparmio energetico e idrico, riduzione degli sprechi alimentari, ecc.). Saranno coinvolte anche le famiglie degli studenti e le entità dell’ambiente scolastico. Studenti e insegnanti collaboreranno per sviluppare una serie di fogli di lavoro basati su CLIL sulla sostenibilità su cui lavorare durante le lezioni di geografia, chimica o biologia.

Obiettivi

·        to promote the idea of sustainability among students and their families

·        to prepare lesson scenarios on sustainability based on CLIL methodology

·        to raise students’ awareness in the sphere of sustainability concept

·        to prepare guidelines for green schools

·        to reduce food waste (foodsharing)

·        to promote European citizenship

·        to identify the areas of green behaviors (carsharing / CSR / green energy, etc) promoting the idea of sustainability

·        to develop digital skills

·        to improve language skills

Istituto Tecnico per il Turismo "A. Argoli"

Via Marconi 51, 67069 Tagliacozzo AQ

Classi seconde Secondaria di II grado
Alunni polacchi

In collaborazione con

L'attuazione del progetto contribuirà allo sviluppo delle competenze informatiche e comunicative. . Studenti e insegnanti collaboreranno per sviluppare una serie di fogli di lavoro basati su CLIL sulla sostenibilità su cui lavorare durante le lezioni di geografia, chimica o biologia. Durante il percorso si valuteranno gli enti da coinvolgere sul tema.

The implementation of the project will contribute to the development of ICT and communication skills. . Students and teachers will collaborate to develop a set of CLIL-based worksheets on sustainability to work on in geography, chemistry or biology lessons.